doften av fylla och souvas!

Nu är marknaden bara runt hörnet.
Turisterna har börjat komma, ica laddar upp med säkert 3gånger så mycket mat, systembolaget har laddat upp med 10gånger så mycke öl och sprit.
Folk tar ledigt eller så sjukanmäler dom sig.
Ingen vill jobba denna vecka.
Man vill bara flyta om kring, vänta tills marknadsstånden är uppe, då man verkligen kan gå och köpa sig en munk,souvas eller lite godis.
Kanske sätta sig i kåtan och dricka en öl eller två.
Dock jobbar jag till fredag..
Det är händelser som dessa som man önskar att man var arbetslös..
Våran chef har sagt att inga sjukanmälningar kommer att godtas under denna vecka.
Hmm, undra om dom syftar på mig som är en utav dom yngre festgalna lokalvårdaren i företaget?!
Nä så ingen tjuvstart för mig.. Eller räknades förra helgen då jag och några drog iväg till gasskas? Hm..
Hoppas på att veckan går fort ända fram till fredag!
Måste träffa alla mina vänner så att jag kan övertyga dom om att vi alla ska till samedansen istället för att gå till kåtan på fredag kväll. Undra om jag kommer att lyckas. ( Snälla, följ med)
Det är detta som är ett litet minus att man är tillsammans med en same och att man har sina lappska kompisar.
Alla dom vill dra på sig sina vackra koltar och samlas inne på folkan för lite dans.
Samedansen är egentligen inte ett ställe för vanliga svenskar, men jag måste offra mig en dag.
Det hemliga kriget mellan samer och svenskar fortsätter och där står jag i mitten med min lilla vita flagga, står och viftar men ändå så kastar många samer renskit och syl vassa märknings knivar mot mig.
Aja, man får hålla tummarna att de inte är lite jobbigt som förra året när jag var där.
Håller tummarna att jag slipper gå dit ensam svensk.
Dock på lördagen så har jag ritat en karta bort till kåtorna, då.. På lördag, då är verkligen marknaden i fullgång.!
Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0