tobaksfri!

Äntligen har jag slutat både röka och snusa.
Jag testade att snusa första gången då jag gick i 7an..
Tyckte att det inte var så farligt och att det smakade gott så när jag fick tag i någon som kunde köpa ut så hade jag en dosa Catch eucalyptus mini.. I vissa fall så snodda man från nån ica butik i grannbyarna.
Jag snusade inte varje dag men nångång.
Sedan efter några år så började jag röka, inge grupptryck direkt men på något jäkla vänster så tyckte jag att det både såg gott ut!
Så jag började sakta men säkert att börja röka också.

När jag började 1 året på handels så tänkte jag att jag skulle sluta röka, jag höll mig i 3 månader har jag för mig.
Men så bad en tjej mig att fixa fram ett packet åt henne. Och vips så vart jag fast igen.
Har sagt flera gånger att jag ska sluta men aldrig lyckats!

När jag började dejta fredrik på allvar så sa han att han inte kunde vara tillsammans med någon som snusade eller rökte.
Han hade just slutat själv och vara fri i 1 år eller vad man nu ska säga.
Så då tänkte jag att det var lika att sluta.
Så då försökte jag sluta igen.
Men istället började Fredrik tjuvröka på fester. Kom på han engång och så var vi båda fast igen!
Efter ett tag så började jag bara att röka på fest och snusa Onico.

Hmm.?

Kanske inte den bästa idén från min sida.
Och Fredrik de jäveln har börjat snusa!!
Vi som skulle sluta tillsammans men nej då!
Han tjuvsnusar uppe i Fjälls istället, han försökte gömma snusdosorna för mig.
Men det gick inte så bra ;)

Aja, nu har jag iallafall slutat med onicon ( vart beroende av den också.. Hur bra som helst?!)
och röka ungefär bara 1 cigg när jag går ut på krogen!

Starkt jobbat utav mig tycker jag, ännu har jag inte tjuvrökt även fast alla jag umgås med röker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0