Sjukt dålig vårdcentral!

Var inte på jobbet igår.
Hela natten not måndagen sov jag dåligt, hade jätte ont i vänterbröst.
Tänkte nu dör jag!
Det brukar hugga till och sedan släppa..
Men då högg det, sen var det ömt och det gjorde ont att andas.
Sedan efter ett tag så högg det igen och så höll det på!
Gick till sjukan på morgonen!

Och nu ska jag berätta en sak om vårat vårdcentral i kommunen.
Om du åker dit med ett köttsår skulle dem mest trodligen först ta ett blodprov och sedan säga " Kom tillbaka om det blir värre"

Det var ungefär så dem gjorde mot mig. Blodprov och blodtryck tog dom blandannat på mig, och istället för att utesluta en sak och sedan komma på varför jag hade ont så sa dom det ser fint ut, kom tillbaka nästa vecka om det itne har släppt.
Men tänk om jag har dött då?
Då kan jag då fasiken inte komma tillbaka nästa vecka.
Många läkare på vårdcentral i kommunen har fått anmälningar om deras otroligt dåliga bedömningar!
Och deras brist på kunskap!

Och även fast du kommer tillbaka om det blir värre så säger dem ännu engång :" Kom tillbaka om det blir värre"

Jag Smsade med en kompis som var i byn och berättade för henne hur det var!
Hon svarade tillbaka att hon hade varit med om samma sak, hon hade också haft ont men hon hade ju självklart åkt till grann kommunen för att få råd.
Där säger dom att de kan vara någon muskel som krampar och därför kan man få ont!
Men varför inte bara säga det på vårdcentralen så att jag slipper oroa mig?!
Är dem verkligen sämre än grann kommunen?

Undra om det finns fler ställen som har sjukt dålig vårdcentral?!

Kanske jag som outbildad läkare kan få jobb där?
Det ända jag måste kunna är att säga :" kom tillbaka om det blir värre"


PS
Och jaaa, jag drar alla på vårdcentralen över samma kant för ingen av er kan göra erat jobb på ett bra sätt.
Dem rullar ögonen åt en i receptionen när man kommer och anmäler sig och sedan får man den vackra menningen!.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0