bomberna i London..

Läste just på Aftonbladets hemsida att det är 5 år sedan det sprängdes bomber i Londons tunnelbannor..

När detta hände satt jag i Brigthon som inte alls är långt ifrån London.
jag var där på språkresa och satt i mitt klassrum, mitt under lektionen kom en vakt och knackade på dörren.
Våran lärare såg fundersam ut och gick ut till vakten som stängde dörren bakom.
Just då, tar en flick fram sin mobil och insåg att hon hade fått ett sms från sin pappa som hade skrivit att dom hade bombat i tunnelbanorna.
Chocken spred sig i klassrummet, vi från sverige hade redan varit där och kollat runt men skulle dit engång till för att få shoppa.

När våran lärare kom in i klassrummet igen berättade han vad som hade hänt och att vi måste gå ut på skolgården för att prata med våra ledare.

När man väl kommer ut på skolgården är det många av eleverna förvirrade och rädda.
Vi fick inte åka in till centrum i Brigthon och helst inte åka tunnelbana.
Jag slog på min mobil som jag hade haft avstängd i något dygn och inser att folk har försökt få tag i mig.
Min pappa hade lämnat röstmeddelande och ville att jag skulle ringa upp.
Vänner hade skickat sms för att se så att jag lever.

Det var väldigt oroligt i Brigthon flera veckor efter åt.
Och om jag minns rätt så misstänkte dom att det var en bomb där också.
Någon hade lämnat en väska i brigthons tunnebana.
Som tur var så tror jag inte att det var någon bomb!

Våran shopping resa in till London vart inställd och vi missade madame tussauds och london dungeon.
Som tur var så skadades ingen från våran skola!






Kommentarer
Postat av: May

fan vad du är duktig på upptatera din blogg ;) det gillas.. älskar det du skriver :D Ska själv försöka hitta mig tillbaka till bloggen och börja blogg.. men just nu ser dte mörkt ut! Saknar dig Emelih ;)

2010-07-09 @ 21:22:35
URL: http://may.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0